Sunday, June 8, 2008

DI SORANG DOMAM YANG TERAMAT

Dokek nak potang tadi baru brader bangkit dari tido.

Teraso macam Zombie dari Kampung Pisang plak arini. Mungkin perasaan sebegini akan berlarutan dalam tempoh sepanjang bulan Jun ni.

Ni Zombi kampung mano pulak ni?

Sobab utamo mengapo brader raso macam ni ialah kerano disorang oleh domam Euro 2008. Semalam yo sampai duo game brader tengok 'back to back'. Pertamo nyo, opening match antaro Switzerland vs Republic Czech dan game keduo pulak antaro Portugal vs Turki. Dan kato otai-otai kaki bola, nak tengok game bola ni tak seronok nengok kek umah. Tengok bola sengsorang ibarat melakukan seks secara bersendiri. Ooops.

Nengok bola ni kono ado geng eh. Dan kemano laie tujuan brader bilo nak nengok bola live dalam tv kalau tak ke Shah Alam lepak kodai mamak di Sect. 13. Walau pun brader sendirian, tapi tak keseorangan. Yang ni pulak ibarat seks orgy. Melompek, berpolok, menjorit macam kono rasuk setan dengan orang yang tak dikonali. Itu lah syiok nyo tengok bola secaro berjamaah. Berbagai jonis manusio yang ado sano. Ado yang longkap berjersi pasukan yang disokong. Ado yang berconteng muko ikut kaler rasmi pasukan peberet. Ado yang bawak sepanduk dan bunyi-bunyian macam kek stadium tu ah!

Sorry yo... team England tak layak masuk Euro 2008. Padan muko...

Tahun ni brader sokong 4 pasukan yang bagi brader memang underachiever dan best. Mengikut firasat brader, antaro satu team yang brader sobot di bawah ni akan menjadi juaro. Pasukan-pasukannya mengikut urutan sokongan yang paling kuek adolah:-

1. German - masuk FINAL!
2. Spain - masuk FINAL!
3. France OUT 1ST ROUND!
4. Croatia OUT QUARTER-FINALS


Sejauh mano tilikan brader kito tengok lah ujung bulan ni. Oklah. Brader nak poie melantak dan buek apo bondo yang patut. Malam kang nak tengok bola laie.

Nampak gayo eh bulan ni bulan punchcard brader akan sentiasa merah, dan bulan tersonggok atas kerusi. Sorry ya, boss. Brader bagitau awal-awal ni.

Hehehe..


4 comments:

shahril aley said...

allo bro...

ermm makan bola tido bola beyak pun bola. hehehehe....

hidup pasukan malaysia. opss tsilap plak :)

BraderBoroi said...

aley: kalau beyak bola gak, sombolit jadi eh.

MOLY said...

erkkk .....
zombi kampung pisang versi kanak2
hehehehe ~

@xiM said...

meenarik giler perumpaan ko bro tengok bola sorang sorang sama macam melakukan seks bersendirian..kahkahka...

jom kita layan EURO kali nih sampai lebam..!!!